ekspertiz sertifikaları

Berlinetta Motor Hakan Gürtel ve Onur Perk Röportajı

MÜŞTERİLERİMİZİ BİZ SEÇİYORUZ


Hakan Gürtel ve Onur Perk Röportajı
28 yaşındayım. Ortağım Hakan Gürtel. İkimiz bu şirketi yönetiyoruz. 2012 yılında Berlinetta’yı kurduk. O zamandan beri ithal araba, lüks ve spor araba çalışıyoruz. İkimizin de babalarımızın sektörleri farklı. Çocukluğumuzdan beri arabalara karşı bir sevdamız vardı. 17-18 yaşlarınan beri bindiğimiz arabaları arkadaşlarımıza al-sat yaparak bu işi sevdik. 2012’de de Hakan’la bir dükkanımız olsun artık dedik. İşte burdayız. 7-8 yıl da dükkan önceliğimiz var bizim. Bahçelievler’den çocukluk arkadaşıyız. O yıllardan beri Hakan’la omuz omuza verdik birlikte bu yolda yürüyoruz çok şükür. 1 arabayla çıktığımız bu yolda şimdi değeri milyonları bulan bir araç stoğumuz var. Başarılı olduk diye düşünüyoruz. istoç oto Galericiler Sitesi’nde spor olarak en lük aracı biz satıyoruz.

Hakan Gürtel ve Onur Perk RöportajıSiz işinizi doğru yapıyorsanız, düzgün olduğunuz zaman mutlaka karşılığınızı alıyorsunuz. Arabanın nesi varsa söylemeniz gerek. Açık sözlü, dosdoğru olduğunuz da müşteri başka alternatif aramıyor. İnsanlar güvenebilecekleri birini arıyor. Araba alacak ya da satacaksa aklındaki tek adres siz oluyorsunuz. Açıkçası şu dönemde biz müşteri seçiyoruz dersem yanlış olmaz. Üst segment araç satışı yaptığımız için kötü düşüncede insanlarda gelmiyor değil bize. Ben sattığım aldığım her aracı Umran Ekspertiz’de baktırıyorum. Bu benim için de büyük bir güvence. Ekspertizi yaptırmadığım her araç benim için problem. Müşteri aldıktan sonra benim sorumluluğum bitiyor.

Bizim üst segment araç sattışımız için müşterilerimiz sanayici, tekstilci veya inşaatçı. Doların artması bizim işlerimiz etkilemiyor değil. Her iş birbiriyle bağlantılı. İnşaattçı ev satacak. Para kazandığında arabasını değiştirecek ki bana ihtiyaç olsun. Satışlarımız kötü değil. Ama istediğimiz seviyede olmadığı da bir gerçek. Allah’a şükür çevremiz var. Eşimize dostumuza satış yapıyoruz. Bir de burda satılan arabalar çok yüksek modeller. Pahalı araçlar. Ben ayda 10 araç satsam bana hayli hayli yetiyor. Piyasa çok karışık. Benim vadeyle hiç ticaretim yok. Müşterilerim için banka kredisine bile girmiyorum. Ticaretim çok net.

2017’yi orta şekerli görüyorum. Dolar ve euronun yükselmesi biz çok etkiledi. Tezgahımdaki en ucuz araba 300-400 bin lira. Sattığım araçlarında değeri dolara euroya göre belirleniyor. Haliyle araçlar durduğu yerde fiyatları artıyor. Biz ne kadar fiyatları dengelesek bile haliyle araçların maliyeti artıyor. 1,5 ay önce 100 bin dolarlık bir araç 290 bin liraydı. Şimdi ise 345 bin lira oldu. Durduğu yerde. Tezgahımdaki aracı satmam da bana yetmiyor. Sonuçta yerine bir araç koymam gerek. Aldığım yeni aracın maliyetini de düşünmeliyim ki o araçta zarar etmeyeyim. Müşterime de cazip bir fiyat sunabileyim. Bazı müşterilerim geçen ay beğendiği ama almadığı aracı sorduğunda arada ki fiyat farkı 40-50 bin lirayı buluyor. Ben zam yapmıyorum ki dolar euro artıyor. Haliyle fiyatlar güncellenince ortaya böyle bir durum çıkıyor. Benim kasam TL. Satılsın diye düşürüyoruz fiyatı bu sefer biz zarar ediyoruz. İzah etmekte zorlanıyoruz müşterilerimize.

Müşterilerimden birisi dünyanın neresinde olursa olsun bir araç beğendiğinde benim ona ulaşmam ve getirmem çok kolay. Yurtdışından da bağlantılarımız var. 15-20 gün içersinde katalogdan beğendiği bir araç müşterimin elinde.