ekspertiz sertifikaları

Fehim Recep Yıldırım Röportajı

Siz düzgün esnaflık yaparsanız insanlar sizden neden vazgeçsin?

hedef otohedef oto1993 senesinden beri araba lım satım işiyle uğraşıyorum. 6 yıl istanbul Göztepe’de 7 yıldır da Üsküdar’dayız. Bu meslek keyifli olduğu kadar da zor bir meslek. İnsanları memnun etmek hakikaten zor. Biz burda 1 kilo şeker satmıyoruz. Dolayısıyla meblağlar yüksek. En kötü araba 20-25 bin TL’den başlıyor. 1993 yılı ile günümüzü karşılaştırdığımızda çok büyük farklar var tabi. Eskiden hasar kaydı tramer gibi ayrıntılar yoktu. Ben boyası orijinal olan bir arabanın pert kaydının olduğunu gördüm. Alttan kaza yapmış darbe yemiş ya da motoruna fare girmiş motorunu yemiş, kaportasında en ufak bir çizik yok ama pert olmuş araç. Bence araçta hasar kaydının olması müşteri açısından daha iyi bir şey. Çünkü arabada neyin olduğunu biliyor. Eskiden sanayide bir ustaya götürüp baktırıyorduk. Bir çok şey gözümüzden kaçıyordu maalesef. Türkiye’de özellikle istanbul’da insanlar boyalı arabaya çok fazla takılıyorlar. istanbul şartlarında bir araba ufak tefek boya olmasını çok problem yapmamaları gerek. Yurt dışında ise tam tersi. Boyalı arabalar temiz parçalarının yenilenmiş olmasından dolayı çok fazla teveccüh görüyor. Biz burda tamponda hafif bir kaza bile olsa boyatmıyoruz ki alacak olan müşteri onu görsün. Halbuki boyansa tertemiz bir araç sahibi olmuş olur müşteri.

Bu yılın başından beri araçlara bir de trafik sigortası gibi bir maliyet bindi. Eskiden çok uygundu. 40-50 bin liralık bir araç alacak olan müşteri 2-3 bin lira zorunlu trafik sigorta parasını da göz önüne alması gerekiyor. Bu da satışlarımızı etkileyen bir faktör oldu.

Önceden olmayan şimdi bizimde müşterilerimize kullandırttığımız araç kredisi kolaylığı var. Benim dükkanıma gelen bir alıcının tüm kredi işlerini anında halledebiliyorum. Bir kaç saat içinde müşteri çayını içerken kredisi onaylanıyorsa aracını alıp gidebiliyor müşterilerimiz. Tabiki bir benim vermiş olduğumuz hizmer bir banka sıfatıyla değil. Bir aracı kurum olarak işlem yapıyoruz.

2016 yılı 2015’e göre daha kötü geçti bizim için. Türkiye’nin gelmiş olduğu konumla alakalı. Ekonomik durumla alakalı bir durum. İnsanımız da artık arabasını değiştirecekse biraz düşünüyor. Dolar ve Euro’nun durumu ortada. Parasını buralarda değerlendiriyor. Araç satışında da yansıyor maslesef. 2017’nin daha iyi geçeceğini düşünüyorum. Hem vatanımız hem milletimiz hem de galerici esnafı için 2017’nin hayırlar getirmesini temenni ediyorum.

İnternetten satışlarımız çok rağbet görüyor. Bana pozitif bir etkisi oluyor. Eksik yönleri yok mu tabi ki var. Galerci olmayıp da internetten satış yapan bireysel müşteriler var. Yani kendi aracını tabiki satabilir. Ama esnaflık yapması doğru değil. Bakkal araba satıyor, doktor araba satıyor, mühendis araba satıyor. Bir vergi levhası yok. Kaydı yok. Bir çok mağduriyetlere sebep oluyorlar. Herkes kendi mesleğini yapması lazım. Bilinçsizce araç fiyatlarının yükselmesine sebep oluyorlar. Bu sadece galericileri etkileyen bir faktör değil araç alacak olan bireysel müşterilerde değerinin çok çok üstünde fiyatlarla karşılaşmış oluyorlar.

Genelde tezgahıma koyduğum araçları bayilerden, bildiğim müşterilerden ve esnaf arkadaşlardan temin ediyorum. Benim için araç almak araç satmaktan çok daha zor. Satabileceğim temizlikte bir araba bulmak için çok titizleniyoruz. Satarken müşterilerimize mahcup olmayacağımız bir araç olması lazım. 1993 yılından beri benden araç alan daimi müşterilerim var. Eğer siz düzgün ve doğru esnaflık yaparsanız insanlar sizden neden vazgeçsin.

Umran Ekspertiz’den de fazlasıyla memnunuz. Bizden araç alıp Umran’a eskpertiz yaptıran müşterilerimiz de çok memnun. Vermiş olduğunuz garantili, tarafsız ve kaliteli hizmetten dolayı çok teşekkür ediyorum.