ekspertiz sertifikaları

İpek Otomotiv İmam Bakır Kara Röportajı

1986 yıllından bu yana Şanlıurfa’da galericilik sektörüyle birlikteyiz.

BİZ BU İŞİ YAPIYORUZ AMA VERGİMİZİ VEREREK YAPIYORUZ!

IMG_0175

Bu meslek baba mesleği büyüklerimizden kalmış olan bu mesleği bizde onların özverisi, çabası, gayreti ve hizmet anlayışına artı katarak ilerletmeye çalışıyoruz. Yani galericilik bizde çok eskiye dayanıyor örneğin biz galericiliğe başladığımızda bu site yoktu. Galericiliğin dünü ve bugününü karşılaştıracak olursak tabii ki artısı ve eksisi oldu. Eskiden daha güzel bir piyasa vardı bu iş için. Eskiden galerici sayısının az olması sebebiyle tabii ki kâr marjımızda yüksekti. Tabi bu kâr marjlarına bir etken olarak hatta en büyük etken olarak internetide sayabiliriz. İnternet vasıtasıyla bu işe el atan bir çok insan oldu. Biz bu işi yapıyoruz ama vergimizi vererek yapıyoruz. Esnafından öğrencisine memurundan çiftçisine kadar herkes olur olmaz fiyatlar ile araç alıp satıyor. Halbuki her arabayı internete göre kıyaslamak büyük bir yanlış. Hâl böyle olunca bizimde bu pazardaki payımız bi hayli düştü. Eğer internetin artı yönlerine değinecek olursak bize olan tek artısı eskiden sadece Şanlıurfa’ya hitap ediyorduk ama şu anda tüm Türkiye’ye hitap ediyoruz yani gerçekten bize kattığı tek artı bu. Tabii bu da unutulmaması, geçilmemesi gereken bir unsur.

Sektörün şuan ki durumuna bakacak olursak pek de iç açıcı olduğu söylenemez. Sadece galericilik için değil bütün sektörlerde olan bir durgunluk var. Sektörlerin tamamı birbiriyle bağlantılıdır şuan gıda sektöründen tutun emlak sektörüne kadar tüm sektörlerde bir durgunluk var. Herhangi bir piyasadaki durgunluk diğer piyasalarıda bir şekilde etkiliyor zaten. Şu an araç sigortalarıda galericilik sektörünün en büyük engelleri, sorunları ve sıkıntılarından. şuan bazı arabalarının değerinin yarısı kadar sigorta ödemek zorunda kalan insanlar var Bu gerçekten azımsanmayacak ölçüde bir oran kâr marjlarımızı düşürüyor müşteriyide maddi yönden zora sokuyor. Bazı araçların iki-üç yıllık sigortalarının araç fiyatına eşit olduğu bir piyasanın içerisindeyiz. Devletimizin bu konu hakkında detaylı bir çalışma yapması gerektiğini düşünüyorum. Bu hem müşteri hemde bizim için büyük bir hizmet olacaktır. Sigorta fiyatlarının düşmesinin araç alım satımına da hareketlilik kazandıracağına inanıyorum.

Şu an sıfır piyasası ikinci el piyasasından daha iyi diyebiliriz. İkinci eldeki sigorta fiyatlarının çok pahalıya mâl olması gibi nedenler insanları ikinci el piyasasından biraz uzaklaştırıyor. Sıfır piyasasında ise daha kolay ve avantajlı kredi imkânları, bayiilerin yıllık kotasını doldurma çabasıyla yaptığı kampanya ve indirimler sıfır araç alım satımını biraz daha iyileştiriyor. Yani sıfır piyasasında fazla bir sıkıntının olduğunu sanmıyorum.

Eski galericilikle yeni galericiliğin arasındaki farklar içerisinde tabii ki iyi yönleride oldu. Örneğin ekspertiz merkezleri bu farklılığın pozitif yönde olanından. Eskiden bir uçak bileti keserdik, gideceğimiz yere giderdik araç iyi mi kötü mü bilmeden kuşkuyla şüpheyle giderdik araç iyi de olsa kötü de olsa bir şekilde araç alır gelirdik ve bu bize çok maliyetli ve zamanımızı harcayan bir işti. Oysa şimdi UMRAN Ekspertiz Merkezlerinin bir uygulaması olarak uzaktan ekspertiz uygulaması bize maddi yönden ve zaman kazanma yönünden çok büyük fayda sağladı gerçekten hizmet diye buna derim. Türkiye’nin 81 ilinde de Umran Ekspertiz Merkezi’nin olması gerektiğini düşünüyorum. Ekspertizler alıcı ile satıcı arasındaki güveni sağladığı gibi satıcının üzerindeki tüm yükü kendisi üstleniyor. Eskiden bizde müşteride alacağı veya satacağı aracı bir sanayiye tanıdık bir tamir ustasına götürürdük kaba düzen bilgilerle aracı alır yada satardık bu durum tabii ki bazı sorunlarada neden oluryordu . Şimdi ise garantili raporlu belgelerle hem bizim hemde müşterilerimizin içi rahat .