ekspertiz sertifikaları

White Motors Mustafa Özgeliş Röportajı

İNTERNETİ AKTİF OLARAK KULLANIYORUZ

Dünyanın önde gelen otomotiv firmalarının araçlarını satmaktayız. Daima liderliğe ve yüzde yüz memnuniyete odaklanmış bir personel kadrosu ile koymuş olduğu misyondan asla sapmayarak, globalleşen ekonomi ve her gün zorlaşan rekabet içinde bulunduğu sosyal yapıyı da unutmadan çizmiş olduğumuz rotadan gitmekteyiz.

Grup şirketlerimizin ikincisi, White Motors Otomotiv’in de ilk plazası şu anda Şanlıurfa, Diyarbakır E5 yolu üzerinde yer almaktadır. Toplam alan olarak; 500 m2’de satış faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Son derece kaliteli ürünlerimiz, işçiliğimiz ve müşterilerimize verdiğimiz güvenle sürekli gelişimi ve başarıyı amaçlayan bir ekip ile kaliteli ve kusursuz hizmet anlayışını ön planda tutmaktayız. Devamlılığın ve büyümenin temel şartının müşteri memnuniyeti olması anlayışı ile müşterilerinin her türlü beklentilerini karşılayarak son derece memnun müşteriler yaratma hizmet anlayışımız her zaman ön plana çıkmaktadır.

Şu an kaç bayiyle tüketicilere ulaşıyorsunuz? Yeni bayi açılışlarınız olacak mı?

2 bayı ile faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Yeni bayi açılışını şimdilik düşünmüyoruz fakat yatırıma ve yeniliğe daima açık olduğumuzdan dolayı önümüze çıkan fırsatları şartların da uygun olduğu takdirde mutlaka değerlendiririz.

Satışa sunduğunuz markalar ve modeller hakkında bilgi verir misiniz?

Bir çok iyi marka araçların tümünü satışa sunmaktayız.

Teknolojiyi ve gelişmeleri yakından takip etmek için fuarların önemi büyük. Siz de gelişmeleri daha yakından takip edebilmek adına fuarlara katılıyor musunuz?

Kesinlikle katılıyoruz. Gerek yurt dışı gerekse yurt içinde düzenlenen hemen hemen tüm otomobil fuarlarına gitmekteyiz.

Müşteri memnuniyeti için özel uygulamalarınız var mı? Diğer bayilere örnek olabilecek çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

Bir şirketi yönetebilmenin en başarılı yolu öncelikle tüm verilere hakimiyetten geçer. İşte bu yüzden biz de White Motors olarak bir sene önce bir program geliştirdik ve bu sene başında bu programı tam anlamıyla kullanmaya başladık. Programımızı yazmaya ve geliştirmeye devam ediyoruz. Bu programımızın ilk günden itibaren çalışan bir modülü olan Müşteri Portföyü Yönetimi Modülü’nü diğer bayilere örnek gösterebiliriz. Bu modül ile müşterilerimize sürekli ulaşmakta, portföyümüzü aktif tutarak müşteri demografik yapılarımızı güncellemekte, anlık sms ve mailing bildirimleri yapabilmekte, müşteriye özel ID’ler tanımlayarak sadakat yapılarını oluşturmakta ve bunun gibi pazarlama alanında ciddi atılımlar başarabilmekteyiz. Ayrıca yine bu programla yapmış olduğumuz sınıflandırma yöntemi ile reklam ve ürünlerimizi farklı sınıflara sunarak pazarlama bütçemizi daha doğru yönetebilmekteyiz.

İnanın bazen şahıs müşterilerimiz o kadar çok şaşırmakta ki bir sonraki gelişlerinde hatamız olduğunda yapılan müşteri memnuniyeti anketlerinde bunun üzerinde bile durmamaktadırlar. Son olarak da şirketimizin interneti çok aktif bir şekilde kullanmasından kısaca bahsedebilirim. Aktif olarak Facebook ve Twitter hesaplarımızı her gün kullanmakta ve buradan gelen müşteri taleplerine cevap vermekte, Facebook sayesinde araba satacağımızı hiç düşünen bayi var mıdır bilemem ama biz şu anda sayabildiğimiz ve takip edebildiğimiz kadarıyla facebook sayesinde 3 adet, Twitter sayesinde de 1 adet araç sattık. Bu internetin piyasamızı nasıl şekillendirdiğini de aslında bizlere sergilemektedir. Hızla gelişen bu dönemde tüm şirketlerin internet alt yapılarına çok önem vermesi ve bu kanallara odaklanması gereklidir. İnternete harcadığınız reklam parasını ölçebilmekte ve hedef kitleye daha rahat ulaştırabilmekte iken gazetelere veya basılı mecraya yatırdığınız reklam paralarını ölçememektesiniz. Müşteri memnuniyeti için özel uygulamaların başında gelen “farklılaşmayı” internetten araç satabilmenin “standart” olacağı dönemde değil, içinde bulunduğumuz bu dönemde, bir pazarlama aracı olarak kullanmamız gerekir.

2017 plan ve projelerinizden bahsederek uzun vadedeki hedeflerinizi aktarır mısınız?

Biz hedeflerimizi belirlerken bu hedeflerin ulaşılabilir ve gerçekçi olmasını ön şart olarak kendimize koyarız. Gelecek hedeflerimizi de aylık, yıllık ve 5 yıllık olarak 3’e böler şartlara göre de zaman zaman revize ederiz. White Motors Otomotiv olarak yakın gelecekte kendimize hedeflediğimiz ilk hedef; otomotiv sektöründe ismini duyurmuş ve markasını en iyi şekilde temsil eden örnek ve başarılı bir bayi olmaktır. Gerçekten başarılı ve farklı bir fikri ortaya koyduğunuzda ve bunu uyguladığınızda hemen ardından iki şey yapmak çok önemlidir; birincisi bu fikri bir süre yaşatıp meyvelerini toplamak, ikincisi de hemen farklı bir fikir daha düşünüp onu hayata geçirmek.